Subject: FW: Reola küla, Kambja vald, Tartu maakond- Lennu tn 40 proj ting taotlus
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Mar 2025 14:24:58 +0200

Tere,

Palun registreerida pöördumine

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Pärt Põltsam <[email-masked]>
Sent: Sunday, March 16, 2025 3:07 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: Re: Reola küla, Kambja vald, Tartu maakond- Lennu tn 40 proj ting 
taotlus

Tere

Üks ammune projekt-Tartus Lennuakadeemias.

Saime geodeesia laienduse kätte ja tegin eskiisjoonise-manuses pdf joonis.

Kuna ma ise lähen puhkusele nädalaks siis ma igaks juhuks saadan Teile 
eskiisjoonise tutvumiseks. Kui ideeliselt lahendus sobib siis puhkuselt 
tagasi tulles vormistan ka projekti terviklikult ära ja hakkame 
kooskõlastama.

Hetkel siis nagu öeldud sooviks eskiisile teie tagasisidet.

Kena päeva

OÜ Mastlop

Pärt Põltsam

Tegevjuht/Projektijuht

 tel:  5624 2634

Kontakt Herkki Rõõm (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval N, 3. oktoober 
2024 kell 17:52:

Tere,

Siin ei toimu projekteerimine mitte standardi alusel vaid kliimaministri 
17.11.2023 määruse nr 71 „Tee projekteerimise normid“ järgi.

Antud asukohas ei saa riigiteele projekteerida ülekäigurada vaid ületuskoht. 
Riigitee paremal küljel on  kergliiklusteelt ületuseks ots rajatud.

Nüüd tuleb Teie projektiga lahendada liikumine tee vastas poolel. Vastav 
skemaatiline põhimõte sai varasema kirjavahetusega juba näidatud

Selle lühikese ühendusosa projekteerimiseks ei ole vajalik nõudeid 
väljastama hakata (sai 23.07 kirjas  ka öeldud).

Kui projektlahendus valmis, siis tuleb see esitada meile ülevaatamiseks ja 
kooskõlastamiseks.

Kindlasti tuleb projektlahendusega koos esitada ka IKÕ joonis.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Pärt Põltsam <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, October 3, 2024 4:42 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Reola küla, Kambja vald, Tartu maakond- Lennu tn 40 proj ting 
taotlus

Tere

Sain Tellijalt suunise , et ikkagi tegeleme selle kõnnitee ülekäigu koha 
lahendusega.

Küsin nüüd selle uue info valguses, et kas on vajalik taodelda proj 
tingimused Transpordiametilt või võime koostada projekti ilma nendeta?

Ülekäigukoha rajamine vastavalt standardile "Linnatänavad" Tabel 8,7 (lk229) 
. suurim lubatud kiirus antud lõigul 50 km/h. Tase "Rahuldav" järgi 
tähistatud ja ohutussaarega ülekäigurada.

kena päeva

OÜ Mastlop

Pärt Põltsam

Tegevjuht/Projektijuht

 tel:  5624 2634

Kontakt Herkki Rõõm (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval R, 20. 
september 2024 kell 13:23:

Tere,

Kuidas seda mõista visioonina:

Peame oluliseks antud asukohas kõnnitee projekteerimisel lahendada riigitee 
ohutu ületamine (olemasolev JJT on teisel pool riigiteed). Hetkel eskiis

seda ei kajasta ning näidatud lahendus on poolik ja jalakäija seisukohalt 
mitte ohutu.

Kas projekti tellija on teadlik, et koostatud projektlahendus ei arveta 
Transpordiameti poolt tulnud suuniseid ja rajatav kõnnitee ei taga vajalikku 
ohutust selle kasutajatele?

Nagu ma esitatud pöördumises juba välja tõin, siis on arusaamatu kõnniteele 
tehtava kulutuse otstarbekuses  - kulutada vahendeid kinnistu siseselt 
kõnnitee projekteerimisele ja ehitamisele,

kuid jätta tegemata lühike ühendusosa riigitee ületuskohaga kokku viimiseks.

Kui projekti tellija on nendest valikutest ja ohtudest teadlik ning teeb 
otsuse käesoleva lahenduse kasuks, siis palume sellekohast kinnitust.

Meie oleme hetkel antud olulisele puudusele tähelepanu juhtinud ning 
Transporiamet ei võta hilisemalt kohustust lahendamaks ohtlikuolukorda 
riigiteel.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Pärt Põltsam <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, September 20, 2024 12:42 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Re: Reola küla, Kambja vald, Tartu maakond- Lennu tn 40 proj ting 
taotlus

Tere

Tänud vastamast.

Jah vastab tõele, et oleme olnud dialoogis sellele teemal. Pidasime teie 
poolset suunist või mõtet visiooniks, kui nii võib sõnastada.

Kõnnitee selline lahendus on tehtud koostöös Tellijaga.

Käesoleva projekti töö maa-ala piiriks on kinnistu piir, s.t. tegemist on 
ainult kinnistu sisese kõnniteega. Tänava maa-alale projektlahendus ei 
laiene.

Kena päeva

OÜ Mastlop

Pärt Põltsam

Tegevjuht/Projektijuht

 tel:  5624 2634

Kontakt Herkki Rõõm (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval R, 20. 
september 2024 kell 12:27:

Tere,

Meile on esitatud kooskõlastamiseks EHR kaudu ehitusteatise eelnõu menetlus 
nr 449501.

Eelnõu aluseks on OÜ Mastlop töö nr 24045 „Lennu tn 40 parkla laienduse, 
kõnnitee ja sademeveekanalisatsiooni projekt, põhiprojekt.“

Oleme Teid varasemalt teavitanud, et antud projekti juures on oluline 
lahendada jalakäijate liikumine terviklikult.

Riigitee paremal küljel paikneva olemasoleva jalgratta ja jalgtee puhul on 
loodud võimalus riigitee ületamiseks km 1,588 kuid puudub ohutu

lahendus riigitee vasemal küljel ühendamaks ületuskohta Lennu tn 40 
kinnistuga.

Käesoleva projektiga on kavandatud Lennu tn 40 kinnistule mineva 
juurdepääsutee äärde asfaltkattega eraldiseisev kõnnitee, kuid on jäetud

lahendamata ohutu jalakäijate liikumine riigitee teeületuskohani. Tegemist 
on lühikese paarikümne meetrise lõiguga, mis eraldaks jalakäijad

ristmikust ning tagaks riigitee ületamiseks ohutuma ja selge asukoha. 
Vajalik ruum riigiteega külgneval alal on selleks olemas.

Olemasolev riigitee teeületus  annab täna jalakäijale võimaluse riigiteed 
ületada diagonaali. Riigiteel kus ööpäevane liiklussagedus on kuni 3848

sõidukit, tuleks projekteerimisel mõelda ja lahendada jalakäijate ohutu 
liikumine terves lõigus ja anda terviklik lahendus. Hetkel on arusaamatu,

milleks projekteerida ja rajada eraldiseisev kõnnitee kinnistu siseselt 
väikese liiklussagedusega teenindustee äärde, kui lõigu kõige ohtliku koht

(riigitee ületamine) jäetakse tähelepanuta ning lahenduseta.

Palume selgitada, miks on koostatud projektlahendus poolik ning ei ole 
arvesse võetud meie 23.07 esitatud suunist, lahendada koostatava

projektiga kindlasti riigitee ohutu ületus.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Herkki Rõõm
Sent: Tuesday, July 23, 2024 10:47 PM
To: 'Pärt Põltsam' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Reola küla, Kambja vald, Tartu maakond- Lennu tn 40 proj ting 
taotlus

Tere,

Võttes aluseks esitatud eskiislahenduse, siis antud projekti koostamiseks 
meie nõuete väljastamine siin vajalik ei ole. Piisab kohaliku omavalitsuse 
projekteerimistingimustest.

Soovime olla antud projekti osas kaasatud st kui projekt on valmis 
kooskõlastamiseks, siis palume esitada see meile tutvumiseks ja hinnangu 
andmiseks.

Peame oluliseks antud asukohas kõnnitee projekteerimisel lahendada riigitee 
ohutu ületamine (olemasolev JJT on teisel pool riigiteed). Hetkel eskiis

seda ei kajasta ning näidatud lahendus on poolik ja jalakäija seisukohalt 
mitte ohutu.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Pärt Põltsam <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 17, 2024 3:58 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Reola küla, Kambja vald, Tartu maakond- Lennu tn 40 proj ting 
taotlus

Tere

käesolevaga esitan eskiisjoonise, mille järgi sooviks 
projekteerimistingimusi taodelda.

manuses joonis

Tellija soovib lahendada parkla, kõnnitee, tänavavalgustuse ja 
sadeveekanalisatsiooni.

Jään tagasisidet ootama.

OÜ Mastlop

Pärt Põltsam

Tegevjuht/Projektijuht

 tel:  5624 2634

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.